Not OnTop

Alla inlägg den 9 september 2011

Av notontop - 9 september 2011 20:28

När jag har en spydag brukar jag kräkas max tre gånger. Ikväll började jag inte förens efter kl:16, och sedan dess har jag hängt över tronen fyra gånger! En gång i timmen. Han ringde nyss och ville bjuda på pizza, jag började gråta. Jag sa att jag skulle komma till honom när han ätit, så kan jag vara mysig istället.


Hittade btw en blogg idag; kroppsbild.wordpress.com

Jag har som jag nämt ingen aning om hur jag ser ut, i jämförelse med andra.

Jag vet inte om jag är bara vanligt fet, eller smällfet.

Vissa dagar kommer jag väl inte tro på de preferenser jag får där..


Magen känns tom. Känns bra. Det är så det ska va.

Googlade och hittade statistik på att 10% av de som lider av bulimi dör

av svält, hjärtstopp, andra medicinska problem eller självmord.

Kändes inte riktigt lika bra.


Nu är det ett sånt jävla liv utanför lägenheten att jag blir rädd.

Jag brukar bli det. Så jag ska åka härifrån.. Lika bra..

så åker jag till honom om ett tag.

Av notontop - 9 september 2011 12:14

Var ner i förrådet nyss, jag var på väg någonannanstans men jag tog mig aldrig dit utan jag flydde ner i förrådet istället. Kikade runt lite bland alla gamla grejer och ryckte upp en mapp med papper i ur en låda, 'svenska 7D' stod det på den.


Jag hittade först en 'novell' som jag vet handlade om min prins. Hur jag gick till honom när jag var ledsen och han tröstade mig, det var out of question då, men jag drömde ändå om det. Att ha någon som han, redan då var han tryggheten personifierad.


Sen hittade jag ett arbete jag gjort om anorexia, eller pro-ana om man ska va noga. Och jag minns så väl hur jag läste ur ett repotage i frida-tidningen och sög i mig allt som beskrevs som sjuka knep för att bränna kalorier, och skrev en egen text om hur sjukt det var och att flickorna måste få hjälp. Jag minns att jag slutade ha på mig varma kläder, skruvade av elementet i mitt rum osv osv. Det var i SJUAN jag gjorde det där arbetet. Jag trodde inte jag börjat hata mig själv förens gymnasiet, men det där var svart på vitt, sjuan.


Ett arbete om kärlek där jag tagit upp att om man är en riktig vän så törs man prata om man är orolig för något, om nån inte äter som de ska vågar man konfrontera detta.


Alltså, jag var redan då på väg dit jag är idag. Tänk om jag vetat, jag skulle ha skrivit om pro-ana att jag önskar jag var så smal (vilket hade varit sant!) och lämnat in till läraren. Då kanske jag hade fått gå till kuratorn, mer illa däran kanske jag inte var då, och hade kanske aldrig blivit.


Käre värld, vad hemskt.

Det finns en liten flicka i min närhet som går i sexan nu, hon är ju bara barnet. Lilla älskade hon, tänk om hon bär runt på sånthär? Hur ska man veta? Herregud hjälp.


 

Av notontop - 9 september 2011 08:30

när jag svarade igår och var helt jävla överlycklig.

22:00 ringde han mig på jobbet för att önska mig en god natt

vi brukar alltid prata en stund. Men jag var så glad! :)


Kanske var det för att jag igår bestämde mig för att byta till en livsstil

utan mat, och det enda jag ska göra är att promenera och sova.

Såhär dagen efter inser jag att det inte är så smart.

Men om det var det som gjorde mig så tillfreds igår, okej! :)

Ovido - Quiz & Flashcards