Not OnTop

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Jobbiga tanke.

Av notontop - 30 september 2011 08:42

Jag är alltid glad när någon hittar hit, och det känns alltid skönt när man får lite igenkännande. När man känner sig lite mindre ensam. Men det jag aldrig tänkt på förut slog mig idag. Andra beroenden, alkohol och droger, enda vägen ifrån det är att sluta! Acceptera att man aldrig kan ta ett glas vin. Tänk om det var den enda vägen härifrån, att lära sig att inte äta. Jag kommer behöva lära sig ett normalt förhållningssätt till min drog..

Jämt har jag försökt hitta något att känna igen mig i, och bara letat efter bloggar av människor som kämpar mot ätstörningar.. Det kan funka lika bra med andra beroenden. Appropå det, igår när han kom hit så gick han direkt till datorn. Som tur var hade jag facebook uppe, tänk om jag hade haft någon utav mina favoritbloggar uppe? Nevertothin eller den med mottot hunger hurts but starving works.. Hade han blivit ledsen eller jätteledsen? För att inte tala om vad han käns om han hittat min blogg. För jag måste erkänna att jag slätar över det hela lite.


Jag fick en lång och helt underbar kärleksförklaring utav honom igår. Helt utan anledning, han sa att jag var den underbaraste människa han någonsin träffat. Att även om jag var sur ibland, så kan man inte begära av någon att alltid vara glad. Han frågade om jag märkt hur glad han var när han kom hit och sa att det var för att han blir så uppspelt av att träffa mig, fortfarande. Han sa att han förstår mig, att jag har mina problem och att det inte alltid är så lätt att vara jag. Han fortsatte med att säga att han älskar mig så mycket, precis som jag är. Jag började gråta och avbröt honom med det, han la sig på sängen och bad mig lägga mig bredvid på hans arm och med huvudet på hans bröst. Han strök på mig tills jag slutat gråta och fortsatte säga fina saker. Hur kan han säga så, att han älskar mig precis som jag är? Om han sa, jag älskar dig trots att du är som du är.. eller fast du är lite för fet, då hade det varit sant. Det är inte så att jag inte tror honom, jag vet att han älskar mig.. men..

 
 
Ingen bild

alexandralindqvist.bloggplatsen.se

30 september 2011 09:01

Snälla gå in å rösta på mig:) Skulle vara jätte gulligt av dig

 
Ingen bild

Emma

30 september 2011 10:39

Jag skulle aldrig säga att jag förstår hur du har det. Jag kan aldrig veta vad du har gått igenom för att bli den du är nu. Men några visdomsord kan jag dela med mig av.

Jag har kämpat med liknande problem. Jag har alltid varit överviktig. Medicinskt sett alltså. Vägt alldeles för mycket för min längd ur vetenskapens perspektiv. Jag har sett mig själv som en annan person på insidan än vad spegeln visar mig.

Ångest och tårar varje dag.

Men slutsatsen jag till sist drog var; jag orkar inte med att hata mig själv mer. Det tar för mycket och det driver bort alla runt mig som älskar mig. Älskar jag inte mig själv för den jag är så slutar min omgivning att bry sig om mig också. Ingen partner, förälder, syskon orkar hur länge som helst. Och ville jag ha dem kvar i mitt liv så blev jag tvungen att tackla saker och ting på ett annat sätt.

Ställ dig själv frågor och följdfrågor på dessa.
Varför hatar jag mig själv?
Varför duger jag inte som jag är?
Vem har sagt att det är på det viset?
Hur mycket betyder deras åsikt egentligen?


Idag har jag ett sunt förhållande till mat och motion. Håller ett bmi som är bra för min kropp och äter sunt. Varken för mycket eller för lite.

Lyssna nog på den rösten inom dig som är positiv. Ignorera den som är nedlåtande för den är egentligen någon annans röst. Och den spelar ingen roll.

Att säga att du ska söka hjälp är meningslöst. Men att omge sig med människor som frågar mycket och lyssnar, hjälper bra.

notontop

1 oktober 2011 11:42

Tack. Jag vet att du har rätt, i så mkt av det du skriver, och jag hoppas verkligen att det sista är rätt. Att jag har någon som frågar och lyssnar, att det är så rätt som det känns. Jag hoppas bara han orkar. Tack..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notontop - 27 april 2012 08:37

så trasigt allting.

Av notontop - 26 april 2012 11:14


Det är kaos här nu, lite lungt kaos sådär. Det har varit skönt att jobba två dagar. Vi har träffats på luncherna, men jag har haft kvällarna för mig själv. Det är mest för att jag inte vet var jag står som det har varit skönt. Det är otänkbar...

Av notontop - 25 april 2012 11:39

http://www.youtube.com/watch?v=R883RgLMLMw&feature=player_detailpage ...

Av notontop - 25 april 2012 08:21

-0,15kg 49dagar kvar och 4,6kg kvar ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ändå helt okej med tanke på att jag redan druckit massa kaffe och ätit en frukt. Orkade inte vänta tills jag kom hem till vågen, är bara så less.   Inte ens att fasta klarar...

Av notontop - 24 april 2012 14:54

Det är fortfarande hemskt att vara den här tjejen. Den här tjejen ska iväg på jobb om en halvtimme cirkus och gråter just nu hejdlöst över laptopen.   Hon saknar sin förra häst något så enormt. Hon fanns alltid vid såna här tillfällen. Ku...

Presentation

Jag mår inte så jäkla bra.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards