Not OnTop

Alla inlägg under september 2011

Av notontop - 15 september 2011 20:34

Jodå. Jag lever.. Ser kanske ljuset i tunneln.. Jag har inte varit ensam så mycket = ätit iaf något och inte kunnat kräkas. Det känns lite bättre. Spydde nyss, men det var ändå ok.

Av notontop - 14 september 2011 13:58

Jag hade tagit av mig alla tjocka kläder och var på väg in i badrummet när jag såg chokladkakan stå på spisen. Well, jag kan ju alltid äta en bit, jag ska ju ändå precis till å spy. Nu har jag smällt i mig en stor bit, måste gå.

Av notontop - 14 september 2011 11:35

Mitt liv är helt underbart!
Mina enda måsten, det är ett jobb som jag älskar. Det är att sköta om några finfina gostussar till djur. Det är att hjälpa småsyskon med läxan ibland och att skjutsa dem lite hit och dit.


Men just nu känns det bara som just måsten. Jag ser ingenting underbart med något av det. Det känns bara jobbigt.


Jag brukar ju få mer lust och ork när det blir höst och mörker, och alla studenter lämnar byn för storstaden igen.. Men jag ser inte vart det ska komma ifrån nu.


Jag vill egentligen bara ligga i sängen, hela dagarna. Vänta ut mia, ungefär. Vänta på att allt blir bra och ordnar sig. Vänta på att jag ska bli den jag egentligen är. Vänta på att jag ska sluta skämmas. Men det funkar inte så. Man måste ta tag i sig själv, och man måste be om hjälp för att det på riktigt ska bli bra.


Men det går helt enkelt inte. Jag får plåga mig vidare dag för dag. Kliva upp med tanken att 'om två timmar kan jag lägga mig igen' som jag gjort de senaste veckorna.

Av notontop - 14 september 2011 08:54

Jag tänkte på det, jag glömde nästan stänga handväskan på jobbet igår när jag hämtat en grej, och däri ligger bulimibibeln. Tänk om någon hittat den. Jag behövde bara en mikrosekund på mig innan lögnerna började flyga framför mina ögon, ingen skulle ändå kunna tänka sig att jag var en 'sån som kräks' så lögnerna skulle inte ens behöva vara bra för att de skulle skydda mig.

Av notontop - 13 september 2011 22:14

Det kändes som att det enda jag skulle klara av var att lägga mig i fosterställning på golvet och vänta på att mina arbetskamrater skulle hitta mig. jag stängde av spisen, så körd kände jag mig. det fanns en sak till jag klarade av. att ringa honom. min räddning. han pratade om sin dag med mig och jag återvände till jorden..

Av notontop - 13 september 2011 13:31

Åt ju igår. Har inte spytt upp det än. Men nu har jag druckit kaffe så snart dags att kräkas iallafall. Inte för att jag kommer åt gårdagens middag, men den bekanta känslan.. Välkomnar den. Inte så farligt på vågen dock, den visade +0,3kg. Det överlever jag. Inget permanent iaf..


Inte en tanke på att söka hjälp. Jag ska bli smal först.

Inte jättesmal, bara icke fet. Normal.

Någonstans vet jag att jag inte är enorm, men bmi säger överviktig.

Gick jag ner 7kg skulle jag vara nöjdare, rätt sida gränsen.

Då har jag fortfarande 15kg till underviktig.

Men jag gillar mina bröst. Vill inte bli skinny. Tror jag.

Av notontop - 13 september 2011 10:17

Jag förnekade att jag var arg, men han visste ju ändå om det.

Men jag tycker inte han ska behöva säga 'jag tror vi mår bäst både du och jag om vi.. följs åt nu'. Som att jag ens hade något annat i tankarna.


Ja jag var sårad. Och jag hade inget vänligt att säga.

Men det är sånt som går över.

Av notontop - 13 september 2011 07:46

Jag klarade av att inte explodera, det är huvudsaken. Jag grät inte heller allt för mycket. Dock bjöd han mig mat, och jag tänkte medans vi åt att vi ändå skulle åka varsin bil sedan så det gjorde ingenting. Men han bad i princip på sina bara knän och vägrade släppa mig ur sikte, han visste ju. Jag har inte behållt en måltid på veckor, två veckor är jag helt säker på. Min mage arbetar, den kvider och har sig. Usch. Har inte vågat väga mig än idag. Jag tar det lite senare, det är ju inte som att jag kommer äta något.. ingen speciell ide att väga mig på morgonen tycker jag.

Presentation

Jag mår inte så jäkla bra.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards