Not OnTop

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Mitt krig, har blivit vårat krig.

Av notontop - 6 november 2011 15:51

Det var en tungtung dag igår. Hetsen satte sina spår. Jag ville ingenting, allt kändes fel och det var hemskt. Han ville bjuda mig på en ny måltid, vi äter i princip samma mat jämt när vi äter bara han och jag. Har några olika vi byter emellan typ. Han är inte så van att laga mat och jag pallar inte det även om jag kanske vet hur man ska göra. Han ville göra det, vara extra fin och jag kunde inte ens förmå mig att vara glad eller stöttande i det. Jag satt i köket och stirrade på honom som om han var ett spöke. Han var stressad och hade mycket, så det var inte lätt för honom så han hade behövt att jag var snäll.


'förlåt mig då. förlåt att jag vill fortsätta kämpa mot det här och för oss' sa han när han stod vid spisen. Jag undrade då om han visste hur varje 'friskhetssträvande bulimiker' hade behövt någon som honom, som tog över ibland.


Halvvägs genom tallriken mat han serverat mig la jag ifrån mig besticken sa hans namn och sökte ögonkontakt. 'jag har nog längtat efter det här i flera dagar. äta din mat. med dig. och få behålla den. jag har längtat efter att kunna äta utan att försvinna bort' det var sant. jag har behövt det, spec efter hets och kräk maratonet i fredags. Hela han lyste upp i glädje, och han visste igen att det han gör är rätt.


Två ångestpanik stunder under kvällen, då jag ville gå och kräkas. Men han fångde upp mig innan jag gått ner mig, och fick mig att skratta, på riktigt. Jag är så lyckligt lottad, att han orkat med mig såhär långt. Jag är så glad åt det, att när jag inte vill eller orkar kämpa, då gör han det åt mig om han kan. Jag älskar att jag kan prata med honom om allt. Jag 'bekänner' min hets för honom och jag frågar alla konstiga frågor som jag annars inte vågar fråga. Jag älskar honom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notontop - 27 april 2012 08:37

så trasigt allting.

Av notontop - 26 april 2012 11:14


Det är kaos här nu, lite lungt kaos sådär. Det har varit skönt att jobba två dagar. Vi har träffats på luncherna, men jag har haft kvällarna för mig själv. Det är mest för att jag inte vet var jag står som det har varit skönt. Det är otänkbar...

Av notontop - 25 april 2012 11:39

http://www.youtube.com/watch?v=R883RgLMLMw&feature=player_detailpage ...

Av notontop - 25 april 2012 08:21

-0,15kg 49dagar kvar och 4,6kg kvar ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ändå helt okej med tanke på att jag redan druckit massa kaffe och ätit en frukt. Orkade inte vänta tills jag kom hem till vågen, är bara så less.   Inte ens att fasta klarar...

Av notontop - 24 april 2012 14:54

Det är fortfarande hemskt att vara den här tjejen. Den här tjejen ska iväg på jobb om en halvtimme cirkus och gråter just nu hejdlöst över laptopen.   Hon saknar sin förra häst något så enormt. Hon fanns alltid vid såna här tillfällen. Ku...

Ovido - Quiz & Flashcards