Not OnTop

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

BMI

Av notontop - 3 december 2011 13:37

Har sänkt mitt bmi med 2, är nu på 25, men i överkant.

26 å uppåt är övervikt. Har alltid haft över 27 å 28


Det är när jag försökt tänka att jag inte är SÅ fet

som bmi har sabbat för mig.

För med ett bmi som säger överviktig är det svårt

att inbilla sig själv något annat.


Tänk när jag inte behöver söga att jag ligger i överkant av vad som är normalvikt?

När jag för 23 dagar sedan bestämde mig att prova det här på riktigt

så trodde jag att det bara skulle vara motigt.

Trodde inte det skulle vara såhär lätt att hitta motivation och bekräftelse på att

det funkar.

Räknade ut vad jag gårr net på den här tiden, och med sjukt mkt optimism så

skulle jag kunna var på 70,0 till julafton, nästan. Eftersom jag blivit duktigare nu än

de första dagarna jag provade.

Fast med julbord och julmat så är det väl knappast tänkbart.

Kanske kan satsa på nyår iaf? Äh. trigger trigger!!


Beror på hur mkt jag får vara ifred.

 
 
Helena

Helena

3 december 2011 14:24

Nu när jag kikar in här ser jag att du lider...i massor !!!
Du är en av dessa personer som jag skrivit om i mitt inlägg att hjärnan inte hänger med och man tar till extrem bantning osv...
Någonstans i din kommentar ser jag att du inser att det du gör är inte friskt..Att du vill vara frisk men tyvärr så ställer ditt BMI sig i vägen...Man ska inte lyssna på ett BMI...Det är inte avgörande till övervikt..Hur gör kroppsbyggare..de skulle räknar som super tjocka osv.
BMI måste man ta med en nya salt,men eftersom du nu tycker att du vill gå ner lite i vikt men hjärna skriker att du är tjock...Vad kan du göra...Svälta dig hjälper inte då kroppen spar och spar och du mår bara sämre och sämre för hjärnan måste få näring..det spelar dig ett spratt och du kommer inte kunna tänka klart.
Jag har haft ett matmissbruk i 20 år innan jag opererade mig och jobbar fortfarnade på det varje dag så vi inte kan ta bort maten ur vårt liv...Vi måste lära om oss och hjärna hur en sund ,nyttig kost ska se ut och det är INTE enkelt
Du behöver hjälp vännen till detta och du ska inte se dig själv som dålig eller se ner på dig själv..
Du är en person som precis som alla andra på denna jord borde få vara lycklig och tillfreds med dig själv.
Hur kan du komma dit..Du vill gå ner några kilon..hjälper svält..NEJ..får då lider din hjärna och visst tappar du vikt men kommer inte alls må bättre då spegelbilden tar tid att inse att du tappat dessa kilon...
kan du försöka börja äta nyttigt och sund,kombinera med lite träning...??
Du är värd att må bra så snälla ta till hjälpen till ditt liv och se dig som viktig..
Du är inte värd att kräkas utan ska må bra:)
Jag önskar jag kunde hjälpa dig..jag kan lyssna och kämpa tillsammans med dig
ha en så bra helg du kan
Hör av dig om du vill till bloggen eller helenahea@hotmail.com
Fånga ditt liv !!!

http://hea71.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notontop - 27 april 2012 08:37

så trasigt allting.

Av notontop - 26 april 2012 11:14


Det är kaos här nu, lite lungt kaos sådär. Det har varit skönt att jobba två dagar. Vi har träffats på luncherna, men jag har haft kvällarna för mig själv. Det är mest för att jag inte vet var jag står som det har varit skönt. Det är otänkbar...

Av notontop - 25 april 2012 11:39

http://www.youtube.com/watch?v=R883RgLMLMw&feature=player_detailpage ...

Av notontop - 25 april 2012 08:21

-0,15kg 49dagar kvar och 4,6kg kvar ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ändå helt okej med tanke på att jag redan druckit massa kaffe och ätit en frukt. Orkade inte vänta tills jag kom hem till vågen, är bara så less.   Inte ens att fasta klarar...

Av notontop - 24 april 2012 14:54

Det är fortfarande hemskt att vara den här tjejen. Den här tjejen ska iväg på jobb om en halvtimme cirkus och gråter just nu hejdlöst över laptopen.   Hon saknar sin förra häst något så enormt. Hon fanns alltid vid såna här tillfällen. Ku...

Ovido - Quiz & Flashcards