Not OnTop

Alla inlägg den 9 december 2011

Av notontop - 9 december 2011 21:05

Jag vet att inom en timme ligger han här bredvid mig i sängen.

Och alla mina jobbiga tankar försvinner. Men det känns så himla långt bort.

Nu när jag vill gå och spy, på tom mage. Är 'inom en timme' en klen tröst.


Ligger i sängen med datorn.

Stalkar folk på facebook och försöker lista ut vad de väger.

Går inget vidare bra.

Av notontop - 9 december 2011 18:06

Går på trean mest hela tiden nu tycker jag. Bra!
Jag gillar programmet och kan föga förvånande känna igen

mig både i den smale och den överviktiges tankar.

Jag tycker det känns skönt att titta på, oftast.


I veckan på jobbet bjöds vi alla på mat.

Då var samtalsämnet en gemensam bekant till alla

som är storväxt, vad han åt på julbordet.

Alltså? Varför ska de bry sig?

Jag svalde varje tugga säkert tre gånger

och hoppades att ingen såg min enorma

minimala portion.


Sen skulle vi fika och någon startade tvn

och det här programmet gick.

Att äta till det är jobbigt i sig.

Tillsammans med kommentarer om hur knäppa

båda två av de där måste vara.. blev det outhärdligt. hu.


Det var fö kvällen före min riktigt dåliga dag. Då jag åt och spydde hela dagen lång.

Samband, javisst. Usch.

Av notontop - 9 december 2011 17:28

Redan från att jag slog upp ögonen i morse.

Kan vara sockret från gårdagens fika som gått ur.

Jag har varit, och skulle gärna vara igen, sjukt sockerberoende.

Så jag tror det är det som hänt. Att jag försöker lura in mig själv

till godis och kakor. Men no no. Inte den här gången.


Smal. 70kg. Här kommer jag. Jag önskar jag fick se 72 på vågen snart.

Jag ska få vara själv ikväll och i morgon. Hemma. Skönt. Hoppas jag. Sova mkt.

På söndag blir det julbordshelvete. Tyvärr.


läste om autism och adhd och ångest, iom jobbet, om något som heter

kedjetäcken (tunga täcken). Som kunde vara bra vid bulimi oxå tydligen.

Jag har sju täcken i  sängen. Folk skrattar åt det. Men nu blev det så logiskt.

Det stod att det handlade om att man inte vet vart kroppens gränser går

och att man blir lugnare om man kunde det. Jag tycker det låter vettigt.

Av notontop - 9 december 2011 07:42

Jag tog en räkmacka. Istället för fika.

Petade bort all majonäs och åt sedan halva.


Samtliga runt bordet kommenterade att jag slutade äta

och en av tjejerna fällde den roliga skämt kommentaren

"har du ätit så mkt att du måste gå och spy nu? hahaha"


Till och med de jag tänker som mina vänner tycker

att jag är så fet att jag inte förtjänar mat.

Även om de döljer det i låtsas skämt.

Skapa flashcards