Not OnTop

Alla inlägg den 18 december 2011

Av notontop - 18 december 2011 19:53

Han dyker upp strax sa han. frågan är om han har mat med sig eller inte. skakar nu och behöver nog dricka något annars. skulle bli sjuttio komma nåt på vågen i morrn om han inte matar mig. vilket som funkar!

Av notontop - 18 december 2011 17:38

Satte mig med datorn när jag kom hem.

Sen dess har jag läst lite.

För en stund sedan kom ångesten över mig

och jag tog tag i allt jag väntat med idag.

Röja upp i lägenheten och duscha.

Nu är även det gjort och nu vet jag inte

vart jag ska göra av mig själv.

Hade jag vågat hade jag gått på promenad.


Vill itne vara jobbigt och ringa honom heller.

Hetsa, är det enda jag tänker på.

Men det vore så skönt att kunna låta bli.

Knappt 4h utan honom och jag går under.

Av notontop - 18 december 2011 16:55

Jag funderar ibland på vad som skulle hända om det kom ut, mina problem. Om alla plötsligt skulle veta om "där går hon som kräks". Det känns mindre läskigt nu, än i somras. Iom att jag är mindre fet, enligt vågen iaf. Det skulle bli så mkt  som blev jobbigt för så många, samtidigt som det nog på många vis skulle bli lättare för mig, jag skulle kunna dra ner på lögnerna och inte behöva låtsas vara glad och sprallig när jag inte är det.. huu.

Av notontop - 18 december 2011 15:43

Pratade med en fin själ idag och fick numret 69 som målvikt.

Det kändes både vettigt och rimligt, samtidigt som jag älskar numret.


Då är ju grejen att om några veckor måste jag börja äta igen.

Ni som rör er i kretsar där ätstörda finns är inte främmande för citatet;
"If I eat anything - I'll eat everything - So I eat nothing"

Så jag är ju livrädd för det där. Hur ska jag kunna äta normalt.

Kroppen kommer antagligen suga i sig allt den får oxå

eftersom jag svält den. Dilemma dilemma!

Av notontop - 18 december 2011 15:38

I boken jag läser om emmas kamp mot bulimi.

Han hittade förresten den igår.


Men jag skulle helst vilja äta/dricka något medans jag läser.

Jag brukar fika när jag börjar läsa, jag har så svårt att fastna i boken

i början, men sen går det ju bra. Men nu är det ju slut på fika dagar

och jag tror inte att bara kaffe är någon bra ide.

--

Åh mina lyckorus idag, i fjol köpte jag en klänning från usa genom tradera

har för mig att jag köpte så pass stor storlek att jag skulle vara säker på

att kunna ha den på nyår. Men jag kom inte ens i den och kunde börja fundera på

att dra igen dragkedjan. Idag gled jag i klänningen, och mosade jag ihop brösten

lite så kunde jag tillochmed STÄNGA den! :O
Den satt inte ens tight någon annan stans än tuttarna <3


Att kunna köpa kläder i vettiga storlekar skulle oxå kännas som en bra grejj

för ångesten när den inte finns i större, och när 44 sitter för tight..

Den ångesten är inte snäll alltså!

Av notontop - 18 december 2011 13:34

Har aldrig hört honom ta ordet i sin mun förut.


Men när jag berättade om när min vän var här igår

och att jag fick lock för öronen och hörde hjärtat slå

i rekordfart och trodde jag skulle dö och inte direkt

blev lugnare av det, så sa han panikångest.


Han frågade om det var sånna gånger jag brukade ringa honom.

Jag sa att det var det och att nästan jämt så lugnade han ner mig.

Av notontop - 18 december 2011 13:31

Åt en macka med smör ost och paprika till kvällsmat.

Han tyckte det var det minsta han kunde begära och jag

vill inte riktigt få vårdare - patient förhållande och

det kändes faktiskt ok med mackan.

Drack en kopp kaffe till frukost och en likadan macka igen.

Ska väga mig sedan, men det känns ok.


Jag tog även beslutet att inte åka egen bil igårkväll

vilket hade betytt spy ut genom dörren i en korsning

och jag tog inte på mig skorna när jag var ut på bron och rökte

vilket hade betytt gå till skogs och kräkas.


Det känns oxå bra.

Jag slapp må kasst, faktiskt.

Av notontop - 18 december 2011 00:21

Känner mig som hans feta värdelösa plikt. osynlig men ändå ivägen. jag hatar det. vill bara hem. hem till mig. otillräcklig är jag och kommer aldrig bli något annat. hatar att gråta ensam när han vet att jag är ledsen . kan inte kräva nåt.. han kanske vill att jag går. skitliv.

Skapa flashcards