Not OnTop

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Fasaden.

Av notontop - 18 december 2011 16:55

Jag funderar ibland på vad som skulle hända om det kom ut, mina problem. Om alla plötsligt skulle veta om "där går hon som kräks". Det känns mindre läskigt nu, än i somras. Iom att jag är mindre fet, enligt vågen iaf. Det skulle bli så mkt  som blev jobbigt för så många, samtidigt som det nog på många vis skulle bli lättare för mig, jag skulle kunna dra ner på lögnerna och inte behöva låtsas vara glad och sprallig när jag inte är det.. huu.

 
 
H

H

28 december 2011 14:45

Att "komma ut" med min bulimi är bland det klokaste jag har gjort. Jag är öppen med den på min arbetsplats, med min partner, med mina vänner och det är ingen som tagit avstånd eller visat avsky. Det blev inte mycket bättre symptommässigt av att jag berättade, men det blev lättare inuti. Jag känner mig friare, mer sann och mindre skamsen. Bulimi är trots allt en sjukdom och borde inte vara mer skamlig än ett brutet ben.

http://bullochjag.blogspot.com

notontop

28 december 2011 14:57

Hej! Jag lyckas inte kommentera på din blogg, jag är nog för snurrig i huvudet. Men jag känner igen mig i så mkt av det du skriver..! Jag håller med om att det blir lättare, min partner vet. Han vet allt, och sedan han blev delaktig är ingenting lika hemskt längre. Jag kan säga till honom vad jag tänker, och han berättar hur absurt det är! Jag frågar hur jag ser ut i jämförelse med personer och han är ärlig. Jag kan ringa när jag får panikångest och han hjälper mig ner igen. Men jag kan fortfarande inte förmå mig att berätta för min familj, jag vill inte att de ska tyngas ner.. Men ja, nån dag ska det oxå ske! Tack för dina kommentarer! Och din blogg.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notontop - 27 april 2012 08:37

så trasigt allting.

Av notontop - 26 april 2012 11:14


Det är kaos här nu, lite lungt kaos sådär. Det har varit skönt att jobba två dagar. Vi har träffats på luncherna, men jag har haft kvällarna för mig själv. Det är mest för att jag inte vet var jag står som det har varit skönt. Det är otänkbar...

Av notontop - 25 april 2012 11:39

http://www.youtube.com/watch?v=R883RgLMLMw&feature=player_detailpage ...

Av notontop - 25 april 2012 08:21

-0,15kg 49dagar kvar och 4,6kg kvar ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ändå helt okej med tanke på att jag redan druckit massa kaffe och ätit en frukt. Orkade inte vänta tills jag kom hem till vågen, är bara så less.   Inte ens att fasta klarar...

Av notontop - 24 april 2012 14:54

Det är fortfarande hemskt att vara den här tjejen. Den här tjejen ska iväg på jobb om en halvtimme cirkus och gråter just nu hejdlöst över laptopen.   Hon saknar sin förra häst något så enormt. Hon fanns alltid vid såna här tillfällen. Ku...

Ovido - Quiz & Flashcards