Not OnTop

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Tanken slog mig idag.

Av notontop - 23 januari 2012 15:07

På min älskade mormor.

Hon är besatt av light produkter och av att man ska röra på sig.


I morse hos hästarna började jag gråta, för dom var stressade och trampade runt på stället. Jag blev uppstressad och tyckte det var så onödigt av dem att stressa upp mig. Sedan får jag dåligt samvete och känner mig hemsk som inte klarar av hästarna och allt krashar. Anyhow, på nåt vis gick tankebanorna runt tills jag stod där och tänkte "ja vad fan skulle du säga mormor om du visste att din jävla fettfobi satt sig på mig och att du har ett ätstört barnbarn" jag har ingen aning om hur jag tog mig dit. Men jag vet att jag inte ska skylla ifrån mig. Ingen annan än jag har gjort det här mot mig själv, folk kanske hade kunnat hjälpa mig, men det är inget som är deras skyldighet.


Jag tänker på min pappa som alltid sagt att jag varit fet. och frågat mig 'ska du verkligen se ut sådär?' om jag gjort mig fin. Jag tänker på min mamma som alltid sagt att jag passar i en tröja om den är plufsig och inte har någon form, dvs sitter så löst att inget fett syns samtidigt som hon sagt att jag är så fin precis som jag är. Jag tänker på lärarna i högstadiet som inte reagerade när jag gjorde arbete efter arbete om ätstörningar. Jag skrev såklart att det var sjukt och knasigt att man kunde tänka så. Men jag sög i mig alla tips från anorektikerna, men var för dålig men jag försökte bli som dem. Det gick en termin och sen blev jag vegeterian, det hörde oxå ihop med det.


MEN jag skyller inte ifrån mig. Det var ingen som menade mig något illa och jag har själv skadat mig själv i så många år på alla tänkbara vis. Men det finns ändå där i bakhuvudet, hur annorlunda hade allt varit om inte pappa kallat mig för fet? Förmodligen en hel del. Men det bästa jag kan göra av det nu är att få min lillasyster att veta att hon är älskad för den hon är, och att hon är fin! Samt be honom fara åt fanders när han säger nedlåtande saker åt henne, han menar inget illa, men jag är ganska säker på att det inte har någon positiv effekt.


Oh my. Jobbigt att tänka på. Poängterar igen, jag skyller inte ifrån mig.

Det är ju inte dom som stoppat händerna i halsen på mig, och det är inte dom som smygit in mat på mitt rum?
Haha.. ååh. jag orkar inte få till något bra avslut på det här. Jag bara.. ville skriva lite mer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notontop - 27 april 2012 08:37

så trasigt allting.

Av notontop - 26 april 2012 11:14


Det är kaos här nu, lite lungt kaos sådär. Det har varit skönt att jobba två dagar. Vi har träffats på luncherna, men jag har haft kvällarna för mig själv. Det är mest för att jag inte vet var jag står som det har varit skönt. Det är otänkbar...

Av notontop - 25 april 2012 11:39

http://www.youtube.com/watch?v=R883RgLMLMw&feature=player_detailpage ...

Av notontop - 25 april 2012 08:21

-0,15kg 49dagar kvar och 4,6kg kvar ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ändå helt okej med tanke på att jag redan druckit massa kaffe och ätit en frukt. Orkade inte vänta tills jag kom hem till vågen, är bara så less.   Inte ens att fasta klarar...

Av notontop - 24 april 2012 14:54

Det är fortfarande hemskt att vara den här tjejen. Den här tjejen ska iväg på jobb om en halvtimme cirkus och gråter just nu hejdlöst över laptopen.   Hon saknar sin förra häst något så enormt. Hon fanns alltid vid såna här tillfällen. Ku...

Presentation

Jag mår inte så jäkla bra.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards