Not OnTop

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av notontop - 27 januari 2012 12:41

Idag när jag är klar i huvudet och hela världen inte snurrar så passar jag på att ta mig en ordentlig funderare. om vart jag är på väg, ni har hört funderingarna förut. Jag går ner, sakta just nu, men ändå ner. Jag är rädd för att om jag slutar gå ner så börjar jag gå upp. Och då är jag snart tillbaka där jag började.


Jag har slutat skriva in allt jag äter i shapeup-appen, jag har nog programmerat om mitt huvud. Förut behövde jag göra det för att märka vad kalorier allting blir. Nu stoppar jag inte in någonting utan att tänka efter en extra gång.


Jag har köpt finncrisp och minikeso. Jag har lättyoughurt och jag dricker te och äter frukt. Blir jag sugen på något är inte första tanken att jag ska äta allt jag har, utan det är att jag kokar te och gör i ordning två mackor. Och nu när jag köpt finncrisp känns det helt ok att äta en sån med keso på. Mkt bättre än knäckebröd med smör och ost! Jag behöver inte ens få ångest..


Jag skulle vilja veta hur jag såg ut om jag gick ner till 60kg. Så jag kunde bestämma mig om jag verkligen vill ner dit. Jag vill veta i förväg.. men bara att bli raggad på och bjuden på shotar i onsdags, gör att jag är nöjd med vad jag åstakommit, och jag vet att det funkar.

Av notontop - 27 januari 2012 11:16

Faktiskt. Så har jag en rätt bra dag.

Pratade massor med honom igår. Det var skönt.

och det var skönt att sova bredvid honom igen.


Känner mig lugn och stabil. Lillasyster ska komma hit idag och så ska vi plugga lite. Hon behöver lite hjälp för att hänga med och jag har inte vetat om jag ska blanda mig i, eftersom jag vet hur kass jag är en del dagar och att jag inte skulle kunna hjälpa henne de dagarna. Men jag hoppas jag inte gör mer än skada än nytta om jag iaf försöker.

Ovido - Quiz & Flashcards