Not OnTop

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av notontop - 10 mars 2012 16:41

Sysselsatte mig med testen där en stund.

På självkänsla fick jag 56 av 53 poäng.

Mer än full pott på kass självkänsla.


Högt på panikångest, bulimi och anorexi.

Något jag inte visste? nä.. åh ge mig piller.



Av notontop - 10 mars 2012 16:09

Bakat idag. Provsmakat idag.

Stod över toalettstolen och kramade upp det sista

när äggklockan ringde och nästa plåt var klar.


?

Av notontop - 10 mars 2012 12:24

Nu tänkte jag ta upp ett problem i vårt förhållande.

Något som om jag inte hade haft problem med maten säkert hade

varit något som vi bråkade mycket mer om.


Han är ju lite äldre, och enligt honom är det däri problemet ligger.

Åldersskillnad. Men jag köper inte riktigt det, folk är bara olika helt enkelt!


Ibland någon fredagskvälls kulle jag vilja gå ut på krogen med bekanta

och jag skulle vilja att han följde med mig. Det skulle vara underbart.

Men han tycker jag kan åka själv, och det gör jag ju ibland.

Jag går inte på krogen för att dansa disco, eller ragga.

Lyssna på musik, dricka, umgås.. ja ni vet väl själv?

Och jag tycker att det skulle han kunna ställa upp på, lätt.

Men han säger bara nej, och så är det bara.

Jag känner mig som ett svin som vill begära något så otänkbart av honom.


Ibland någon fredagskväll vill han att vi åker till nån utav hans vänner.

Och han vill att jag följer med. Jag tycker oftast att det är rätt tråkigt.

Visst, hans vänner är det inget fel på, och det är alltid trevligt.

Men det slutar ändå oftast med att jag suttit tyst hela kvällen

och att jag får vara chaufför åt honom, det känns inte helt hundra.

Skulle jag säga att jag inte vill åka med honom, att jag kan köra honom

och sedan komma och hämta honom igen senare, så blir han jättesårad.

Jag vill ju inte hindra honom från att umgås med dem, och jag känner ibland inte för

att vara femte hjulet under vagnen lixom. Och för mig skulle det kännas helt

okej att lämna honom där och åka hem och vänta på att han vill hem lixom.

Men då är jag tydligen sjukt elak och det är inte okej av mig att säga så.


Jag tycker det här är i princip samma sak.

Vad tänker ni?
Alla gillar ju inte krogen, och jag hade inte tänkt kräva av honom att dansa.

Men att gå med ut, sitta i ett bås med sällskapet som han gärna träffar annars

och dricka lixom. Det vore väl inte för mkt begärt, egentligen?

Jag är 99% säker på att han skulle ha en trevlig kväll, faktiskt!

Förmodligen mer trevligt än vad jag har hos hans vänner, eftersom han är socialare än mig.
Jag kan inte få honom att förstå det, det är nån principsak han fått för sig.

Att han inte går på krogen..

Jag undrar om det är något han inte berättar, men jag vet inte.


Som sagt, hade vi inte haft mina matproblem hade vi nog krigat om det här.

Men som det ser ut nu kan jag inte kräva något av honom känner jag.

Jag följer lydigt med till hans vänner, och när krogsuget blir för stort

så går jag ut själv. Jag orkar lixom inte bråka mig till något.

Men det gör mig ledsen, jätteledsen. Men ja, som sagt ingen ide att dra upp det

för det skulle bli för stor grej och jag orkar inte kriga mig till någon slags vinst,

för jag vill inte att det ska bli så. Jag vill att han ska förstå och tänka om

utan att det blir under  tvång han följer med mig..

Av notontop - 10 mars 2012 11:45

Det är ju givetvis inte första gången jag säger nej till att umgås med vänner. Men det är första gången jag inte lyckats kasta fram en perfekt ursäkt/lögn och därför klarat mig helskinnad ur det hela.. Fina älskade bästa väninna ville dra ihop några och fika och laga mat ihop, ni kanske förstår varför jag drar mig ur? Och jag bara.. bangar ur. Jag känner mig som världens rötägg och det är förmodligen därför att jag är ett.

Min prins frågade miljoner frågor igår tills jag erkände att det var planerat att fika och att äta ihop och att det var därför jag inte ville. Han blev röd i ögonen och helt trasig. Fan oxå.


I morse satt han med min telefon, jag såg inte vad han gjorde. Han räknade efter och utbrast "x kilo på tre månader?! du är ju inte klok. det är för mycket.. FÖR mycket" jag fick panik och förstod att han var inne på shapeup och försökte ta telefonen men lyckades såklart inte. Han kikade vidare och sa 'är det här röda strecket hur många kalorier du borde komma upp i eller?' jag sa att uppe vid strecket var det runt 940kcal. han blev trasig, åh vad han blir trasig.


han börjar säga saker som att det spårat ut och gått för långt, han ber mig sluta.

jag har lärt mig att inbilla mig att alltt som smakar bra smakar lite mögel, lättare att sluta äta.

jag kommer förstöra det bästa jag någonsin haft. det enda bra jag haft. det enda jag velat ha.

Presentation

Jag mår inte så jäkla bra.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards