Not OnTop

Alla inlägg under juni 2011

Av notontop - 28 juni 2011 12:10

Jag vill kliva ur det här nu. Jag vill må bra, läste massvis som Linda Lampenius skrivit igår. Såg 'det blir bättre' en gång till och läste i hennes blogg osv.


Idag har ångest över att jag går upp i vikt, blandats med att vilja äta så att jag inte hetsar. Saker jag tog till mig igårkväll är att sätta upp ett mål långt fram, tex att nästa sommar vill jag att min kropp ska må okej och fungera. Att bulimin inte ska närvara i min vardag, ingen hets och inga kräkningar och inte samma typ utav ångest. Och att göra det synligt from nu hur jag kräks, rödfärgade prickar i min kalender, eller nåt.


Nu ska jag försöka göra i ordning lunch. Första gången på.. ett halvår?

Av notontop - 26 juni 2011 18:30

Jag tänker att alla har rätt till sin egna åsikt och att bilda sig en egen uppfattning och om man gör det så är allting fine! Men det är när man anser något för att det är normen, så går jag i taket, så jävla korkat.


Man firar inte nationaldagen med en brakfylla och nationalistisk musik, utan att ens veta varför vi firar nationaldagen, bara för att 'man ska'.


Man tycker inte att vi ska bevara den svenska vargen, med argumentet att man är djurvän och inte tycker att människans liv ska vara mer värt än vargens. Medans man missar att den svenska vargstammen redan är utrotad, och dessutom inte har några problem med affärsköpt kött på tallriken från ett djur som säkerligen lidit mer än en skjuten varg.


Man blir idiotförklarad i mina ögon då. Kan man argumentera för sin sak, och har fakta samtidigt som man faktiskt klarar av att ifrågasätta sig själv så blir vi kompisar, även om vi tycker olika. Men FAN vad arg jag blir på folk som tycker något är självklart, och som vägrar ens tänka i någon annan bana.

Av notontop - 25 juni 2011 23:15

Idag orkade jag inget mer. Jag höll mig flytande hela fredagen för hans skull, midsommar är viktigt för honom. Jag förstörde det inte för honom. Jag var lite värdinna, jag åt och jag kräktes bara lite två gånger. Båda gångerna avbröts jag av att han gick förbi och knackade på dörren så jag inte vågade mer, kärlek honom! :)


Men som sagt, idag brast det. Vi åkte en roadtrip och på väg hem bad jag honom att släppa av mig hos mig, utan egentlig orsak. Jag kunde inte tänka på annat än ostbågar. Jag åkte hem och åt dom, jag hade köpt en såndär liten påse, sen åt jag lite kakor och lite glass (ni vet väl att det inte var lite..) och kräktes och tog en dusch. Sen ringde jag honom och bad om att få krypa tillbaka till honom :) Jag överdramatiserar såklart.. men typ =)

Av notontop - 25 juni 2011 09:45

Alltså den delen i bulimibibeln som heter 'akut' är den till för att läsas när man är på väg att hetsäta? Jag började fundera på att kräkas igårkväll och läste det där några gånger, det hejdade mig och sedan kom min prins efter mig och undrade vad jag gjorde. Så det hela avbröts, men jag misstänker att jag tänkte fel som försökte avvärja kräkningen, eftersom det ändå gått så långt att jag fysiskt känner att jag 'måste' kräkas.. Too little too late.


Fö någon som har tips på hur man hanterar en kompis som kärat ner sig i någon som bara är elak och inte alls intresserad av kompisen i fråga? Vännen mår riktigt risigt, och även om det går att logiskt komma överens om att det är dumt att vara kär i just denne så går inte känslor att styra. Jag känner mig så sjukt dålig som inte kan fixa det, göra så allt blir bra.

Av notontop - 24 juni 2011 00:24

Har väl kanske inget att skriva. Kan ju tala om att boken kändes som tuff läsning, jag läser ett stycke och gråter, läser lite till, ringer honom och är ledsen utan att han förstår riktigt hundra procent...


Jobbigt när hon skriver en mening och sedan "men föregående mening låtsades du säkert att du inte såg, för så gör vi" eller liknande.


Aldra jobbigast hittils har stycket om vilka egenskaper en bulimikers partner har varit. ALLT stämde mer elr mindre in på honom, det mesta väl, och det skrämmer mig, tänk om det är bulimins pojkvän och inte min? Om det är bulimin som tycker om honom och inte jag.


Jag minns att när min häst blev sjuk, insåg jag först i mitt huvud att det var dags för henne att få sluta sina dagar, och det var riktigt och rätt, jag konstaterade det och var stark. Sedan sa jag det högt, och grät och kunde inte sluta. Jag undrar om det blir samma om jag säger bulimi högt.

Av notontop - 22 juni 2011 12:09

Jag tror inte alls på den just idag, ändå har jag inte öppnat paketet. I nån slags illusion av att det skulle vara  något annat i den? Jag kan låtsas vara ovetande om att jag har fått hem den. Dagen är hursom fullspäckad, tvättat hela förmiddagen, nu ska jag in till stan och senare kommer två vänner hit. Får se om det blir läsning ikväll.

Av notontop - 22 juni 2011 07:46

Hetsade inget igår, men jag åt. Både frukost lunch och sedan middag med honom. Kräktes inget. Duktig tjej som sov skönt inatt bredvid sin älskade som hade sin hand på hennes höft hela natten. Kan en dag efter en sådan underbar natt bli annat än bra? Hoppas den blir bra iaf =)

Av notontop - 21 juni 2011 12:18

Nä, den kom inte idag. Jag känner mig lättad, den skrämmer mig..


Något annat drygt är att jag inte hittar min plånbok. Har inte sett den på flera dagar, den brukar dyka upp igen. Men nu har jag letat i lägenheten och i bilen och hittar den inte alls. Jobbigt.

Skapa flashcards