Not OnTop

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Ordet nej och jag.

Av notontop - 2 maj 2011 15:24

Ibland funderar jag på varför det tydligen är så att när jag säger 'nej' så går det bara ut i universum utan att någon hör det.


Nu menar inte jag nej som i 'nej jag vill inte ha sex' eller 'nej jag vill inte köpa stereon för 5000:- av dig' eller 'nej bästis vi hinner inte träffas idag jag måste skriva färdigt uppsatsen tills i morgon' för klart jag kan säga ifrån om det blir nödvändigt. Men jag sparar mig ju tills det verkligen är nödvändigt.


Jag menar småsaker som 'nej snälla byt inte kanal jag vill se det här' eller 'nej kan vi inte ligga kvar en stund och mysa' eller 'nej jag tycker inte som dig just i den frågan' folk tar mig inte på allvar, det är så självklart att man kan köra över mig, och eftersom det rör sig om småsaker orkar jag sällan bråka.


Men i längden gör det ont. Ibland ger jag upp. Det känns liksom som att det är lika bra att hålla käften, och inte säga någonting alls! Självklart förstår jag att om jag började säga ifrån skulle folk lära sig det, men hur tar man sig ur denna onda cirkel? Jag har ändå annat att fokusera på som är viktigare. Typ överleva.

 
 
anna

anna

2 maj 2011 17:52

Säger du de tydligt ?

http://www.saning.blogplatsen.se

 
Hanna

Hanna

2 maj 2011 18:43

Det är tråkigt att folk inte tar dig seriöst - från ditt inlägg antar jag att de tar dig seriöst i viktiga frågor men det är ju viktigt att få känna sig sedd alltid. Att folk inte håller med är ju en annan sak - så länge de tillkännager att du det du säger är utav vikt. Jag har haft liknande problem och mitt förslag är att du tänker efter hur du säger sakerna som du inte får någon respons på eller som blir ignorerade. Säger du det tystare än annars? För då kanske du inte hörs. Tystheten kan också göra att folk inte uppfattar det du säger som något som spelar roll. Du kan inte säger: "Jag vill titta på det" utan säger det mer som en fråga så att det verkar som att du egentligen inte bryr dig speciellt mycket om vilket av programmen du ser på. Jag förstår att det är jobbigt att inte bli sedd och som jag nämnde hade jag samma problem förut, jag bad om ursäkt väldigt mycket och så vidare, men sedan tänkte jag efter och numera är jag bättre på att framföra mina budskap så att de tas på allvar. Självklart blir jag ignorerad ibland ändå men det är så sällan och vid sådana tillfällen att det inte spelar någon roll. Du som till och med börjar fundera på att inte säga vad du tycker anser jag skall göra någonting åt det här!
Många kramar och hoppas att du inte tog för illa upp av mitt inlägg!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

notontop

3 maj 2011 09:05

Halloj, jag tar självklart inte illa upp, du har ju så rätt :) Jag tror ju oxå att jag kunde förändra det om jag bara tog mig för att göra det.. frågan är välegentligen kanske om jag vill det.. det ä klart jag vill.. :P

 
Johanna

Johanna

2 maj 2011 19:45

Tråkigt att folk inte lyssnar på ett nej utan bara skiter i det :(

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notontop - 27 april 2012 08:37

så trasigt allting.

Av notontop - 26 april 2012 11:14


Det är kaos här nu, lite lungt kaos sådär. Det har varit skönt att jobba två dagar. Vi har träffats på luncherna, men jag har haft kvällarna för mig själv. Det är mest för att jag inte vet var jag står som det har varit skönt. Det är otänkbar...

Av notontop - 25 april 2012 11:39

http://www.youtube.com/watch?v=R883RgLMLMw&feature=player_detailpage ...

Av notontop - 25 april 2012 08:21

-0,15kg 49dagar kvar och 4,6kg kvar ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ändå helt okej med tanke på att jag redan druckit massa kaffe och ätit en frukt. Orkade inte vänta tills jag kom hem till vågen, är bara så less.   Inte ens att fasta klarar...

Av notontop - 24 april 2012 14:54

Det är fortfarande hemskt att vara den här tjejen. Den här tjejen ska iväg på jobb om en halvtimme cirkus och gråter just nu hejdlöst över laptopen.   Hon saknar sin förra häst något så enormt. Hon fanns alltid vid såna här tillfällen. Ku...

Ovido - Quiz & Flashcards