Not OnTop

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Ordning o reda.

Av notontop - 15 februari 2012 12:46

Sitter äntligen vid en dator.
Ska försöka sammanfatta, allt meningslöst som hänt.


Vaken inatt till efter tre. Väckt klockan fyra o vaken en stund.

Kliva upp klockan sex. Död. och ont.

I bilen på väg hem efter jobbet trodde jag att jag skulle svimma.

Hade så jäkla ont. Åkte hem till mamma och syster.


Dom sa att jag såg blek ut. Det syntes att jag hade för ont.

Mamma frågade hur länge, och syster svarade "sen i lördags"

Mamma sa att jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen.

Syster förklarade att jag aldrig kommer göra det.

Mamma ringde. Patetiskt. Kan inte ens ta hand om mig själv.

Där fick hon rådet att jag skulle in på vårdcentralen, så hon bokade tid där.


Dit åkte jag själv. Ringde min prins efter vägen, frågade om han skulle ta lunch då.

Vid nio, och följa med mig. Han sa nej och han satt nog med kollegor för han var kort.

Ringde upp fem minuter senare, sa att det var viktigt att jag la alla kort på bordet.

Jag gick in. Anmälde mig. Kämpade mot tårarna och började gråta.

Vad fan ska jag säga!?

Stofil läkaren ropar mitt namn, han är både senil och döv. Och jag kan inte prata o förklara.


Det är på framsidan jag har ont. Han får det till att det är njurarna och känner bak på min rygg.

Slår på njurarna men jag har inte ont där. Han får det då till att det är muskelvärk i ryggmusklerna. WTF?

Nej det köper jag inte. Muskelvärk i fyra dagar, nonstop oavsett om jag rör mig el inte,

som inte ger med sig och jag vet inte av att jag har gjort något. Bullshit.


Han frågar om jag har några andra symtom. Han frågar om kisseriet funkar, jag säger ja.

Han frågar om jag har diare, jag säger att det funkar som det brukar. Han frågar om kräkningar.

Jag säger att jag kräks varje dag. Han frågar om jag har sura uppstötningar och halsbränna.

Jag säger att ja visst, kanske ibland. Men det är inte därför jag spyr.

Han frågar om jag mår illa, jag säger nej. Jag spyr ändå.

Han säger att magkatarr kan vara ärftligt och jag får medicin för det. dööö!


Som tur är säger han att han tycker att det borde utredas. Han märker inget alarmerande.

Men vill ändå ta prover. Mer än de vanliga, utökat vad han nu sa. Det kändes iaf bra.

Fick klämma fram några droppar till ett urinprov oxå. Fem små rör och ett större med blod.


Som jag sa, hoppas att min kropp talar om det jag tydligen inte klarar av.


--


Dåliga dock. Han skulle ringa när han fått provsvaren.

Jag frågade systern som tog proverna om det var från hemligt nummer.

Jag har ju telefonterror från dolt nummer som jag inte svarar på.

Gifta män och sådär. Röstmeddelanden som inleds med

"Hej stumpan" och jag undrar när jag blev stumpa åt honom?!?!?! nä.

Men får väl försöka svara då.


Nån som vet hur lång tid det tar? Nä det är väl svårt att säga..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notontop - 27 april 2012 08:37

så trasigt allting.

Av notontop - 26 april 2012 11:14


Det är kaos här nu, lite lungt kaos sådär. Det har varit skönt att jobba två dagar. Vi har träffats på luncherna, men jag har haft kvällarna för mig själv. Det är mest för att jag inte vet var jag står som det har varit skönt. Det är otänkbar...

Av notontop - 25 april 2012 11:39

http://www.youtube.com/watch?v=R883RgLMLMw&feature=player_detailpage ...

Av notontop - 25 april 2012 08:21

-0,15kg 49dagar kvar och 4,6kg kvar ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ändå helt okej med tanke på att jag redan druckit massa kaffe och ätit en frukt. Orkade inte vänta tills jag kom hem till vågen, är bara så less.   Inte ens att fasta klarar...

Av notontop - 24 april 2012 14:54

Det är fortfarande hemskt att vara den här tjejen. Den här tjejen ska iväg på jobb om en halvtimme cirkus och gråter just nu hejdlöst över laptopen.   Hon saknar sin förra häst något så enormt. Hon fanns alltid vid såna här tillfällen. Ku...

Presentation

Jag mår inte så jäkla bra.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards