Not OnTop

Alla inlägg den 16 december 2011

Av notontop - 16 december 2011 20:24

Det känns som om man googlar på det borde det komma upp en bild på mig. Hjälp vad jag identifierar mig med det just nu. Vet inte vart jag ska göra av mig själv, försöker intala mig att jag inte är hungrig. Att jag vill se 71 på vågen. Idag har jag druckit ett glas med lättdryck, en kopp kaffe och två pepparkakor. Jag blev bjuden på kaffen och kunde inte säga ifrån kändes det som. Men det är allt jag ätit. Så nog tusan har jag rätt att vara hungrig. 71 71 71 71..

Av notontop - 16 december 2011 19:24

Visade vågen nu och eftersom ingen kommer tvinga i mig något ikväll borde jag få se 71 på vågen i morgonbitti. I morrn ska det dock bakas och lunchas ihop med en väninna, det kommer inte gå att komma undan. Så jag får väl räkna med ett rejält bakslag (ordvits!)


Men seriöst? Vad väger tjejer, kvinnor?
Vad är en normal vikt?

Jag är 170cm lång, vad väger ni andra och hur långa är ni?

Eller det behöver inte vara era egna vikter och längder.

Vad tror ni är normalt?
 Vad ska jag ha för målvikt?
Snälla.. hjälp.

Av notontop - 16 december 2011 17:27

Ikväll ska han på julbord med sitt jobb.

Jag är inte medbjuden.

Jag skjutsade han och hans ex till det där julbordet flera ggr.


Jag VET ju att det är mest för att bespara mig ångest som han

inte ens frågat mig om jag vill följa.

Samtidigt är jag plågsamt medveten om att ingen på hans

jobb vet om att han och jag träffas.

Och att det måste va lite därför oxå.


Att han skäms för mig. Att jag inte är som henne.

Jag skulle oxå skämmas.

Av notontop - 16 december 2011 16:13

Jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska ge min pojke i julklapp.

En äldre man som har allt han behöver, och utan hobbys.

Väldigt kinkig med kläder, passar inte i smycken, har en klocka.


whaat?
Förra året fick han två filmer, och i present i år en bunt med skivor som jag visste att han ville ha

så det kortet är redan spelat. Sen då?

Inget parfym eller badmys funkar. Julklappsångest. JA!


tips?

har egentligen inte plats för julklappsångest.. men ändå.

Av notontop - 16 december 2011 14:35

Inte tänkt på det förut.

Jag har nog inte trott att jag skulle lyckas.

70kg har varit en drömvikt så länge

som jag aldrig kommit närmare.

Det har känts som jag kunde känna mig normal då.


Fast om två kilo kommer jag nog inte känna mig så annorlunda.

Men jag vill inte väga 45kg heller. Vart är lagom?
Jag tror inte jag själv kommer kunna se vad som är lagom.

Och han är inte till någon hjälp där. Ingen är till någon hjälp.

Av notontop - 16 december 2011 14:32

Hejja mig.

Men han frågade igår

'vem är det egentligen du håller på å gör dig smal för? tänker du lämna mig?'

Kändes väl inte så kul att höra.


Han lyfte runt på mig igår i köket med orden

'du har gjort bort dig nu när du gått ner i vikt, nu kan ja lyfta dig lättare'

Det kändes däremot mysigt att höra.


Jag vill vara en sån tjej man kan lyfta upp.

och jag vill vara en sån tjej som kan vara överst..

det vill jag.


Fast jag vet oxå att han överdriver sina kommentarer

i tron om att jag ska känna mig jättesmal och sluta

men jag ska inte sluta än. Får se hur jag gör.

Skapa flashcards