Not OnTop

Alla inlägg den 20 december 2011

Av notontop - 20 december 2011 23:07

Ganska lungt i huvudet och sådär. allt bra förutom att det just högg till i mitt bröst. hoppas det är lungt. det är det nogaannars vet ju ni vad som hände med mig iaf. nejdå förlåt att jag är såmakaber det är ok allting. :)

Av notontop - 20 december 2011 21:46

När jag är som svagast lovar han mig att allt blir bra. han lovar att vi ska få bo ihop, att jag inte ska dö, att han inte tänker lämna mig, att vi ska skaffa hund, att jag kommer kunna äta utan ångest och utan att gå upp i vikt. det är svårt att tro på men skönt att fantisera om. det vore fantastiskt.

Av notontop - 20 december 2011 19:37

På att armbandsuret sitter löst precis som jeansen och arbetsbyxorna. fokuserar på att jag måste komma i klänninen på julafton bara för att det vore en grym känsla! focus!!

Av notontop - 20 december 2011 16:17

Usch jag mådde lite bättre en stund men nu är det bara jag och ångesten igen.

Av notontop - 20 december 2011 13:25

Jag har ju nyss spytt mig tom

ändå är illamåendet ett faktum.

Syra ur magen som vill upp och ut.


Jag önskar verkligen att jag inte hade så många måsten.

Jag önskar jag kunde fokusera på min älskade

vårat liv ihop och min hälsa.


Det är hemskt att inte få sova i hans trygga famn.

Även om vi tjaffsat på kvällen och han inte håller om mig

så kan jag vakna och krypa och lägga mig som en sked bakom.

Jag hatar att veta att det är omöjligt. Han finns inte där.


Jaja, lika bra att spy igen då

medans man är ensam.

Av notontop - 20 december 2011 12:41

Just nu är allt svart.

Jag ser ingen mening med någonting!

Han ringde nyss och jag bara grät

sen vägde jag mig, hetsade spydde och vägde mig igen.


Jag vill ingenting. Orkar ingenting.

Skiter i allt. Ska jobba ikväll.

Känns som hela min värld rasar samman.

Jag krashar.


bara ta mig härifrån.

Av notontop - 20 december 2011 08:24

Vi tittade igen igår på super vs super

Han frågade mig om jag hade velat sitta

tillsammans med ana-gruppen i badet.


Jag sa 'nä ALDRIG'

och han såg lite nöjd ut innan jag fortsatte;

'jag väger ju lika mkt som alla dom där ihop'

Han suckade.

Fast det var god och lättsam ton

och inte jobbigt betungande.

Av notontop - 20 december 2011 08:05

Well det händer inget på vikten nu,

det går inte neråt, utan uppåt.. inget vidare..


Igår lagade vi mat här hemma, det känns bra

när jag kan styra vad som åker i kastrullerna.


Vi pratade igen om min vikt.

Han säger att jag är en attraktivare kvinna nu än innan

men att jag var attraktiv innan oxå.

Han försöker få mig förstå att jag inte var jättefet.

Han kämpar så min prins, och jag märker när han gör det

och försöker att inte säga emot alltför mycket.

(även om Mia säger "han vill inte att du ska bli snygg för då

tror han att du kommer få någon annan, han vill att du är ful")


Han säger att jag ska vara stolt över min viktnedgång

men att det räcker nu, jag ska inte gå ner mer.

(han menar inte de här senaste kilona som jag tappat på slutet

utan att jag idag väger 15+kg mindre än när vi träffades, typ.)


Åhåå. En del av mig vet ju att det är sant, det kan vara bra nu, nästan.

Men om jag börjar äta igen och sväller upp, ska jag behöva ta

samma resa igen då? Det har jag nog inte orken till då.

Lika bra att gå så länge jag orkar innan jag ger upp.


Nej hej från mig. Nu ska jag krypa ner i sängen och sova

så jag inte får för mig att äta något.

Skapa flashcards