Not OnTop

Alla inlägg den 14 november 2011

Av notontop - 14 november 2011 21:10

Det blev ingen gemensam middag, skönt.

Ingen av oss orkade. Förståeligt och helt ok.


Nu ligger han i min säng, i telefon med en vän.

Vänner sedan barnsben.

För min karl har livet blivit ganska bra medans för

mannen i andra änden har livet varit ett skitpass.


Han har inte haft det lätt och han har gjort många fel val.

Han beter sig numer som ett svin. Treåring ungefär.

Jag skulle inte bli förvånad om han stod och skrek

"det var han som började buuhuuu"


snart ut ur min prins liv iaf. Ska bli skönt.

även om jag inte får tycka det eftersom han kommer vara saknar oxå på något konstigt vis.

Av notontop - 14 november 2011 19:35

Jobbade inatt, har hunnit med ingenting idag.

Gjort lite småsaker. Sorterat lite hemma.

Jag tycker om att sortera.


Nu känner jag mig tom.

I huvudet oxå.


Min prins ringde tidigare och sa att vi kanske skulle äta ihop.

Därför ringer jag inte honom nu och undrar om vi kan ses.

Vill inte äta. Äter jag med honom vet jag att han kommer vaka över mig

och det är inte det hållet jag vill åt nu. Jag orkar inte kämpa

för att vara frisk. Det går ändå inte. Att kämpa för att bli smal är lättare.

Bara ett tag. .


Men jag vill inte göra honom ledsen. Jag har sagt till honom att jag inte

orkar försöka nu. Att jag pausat från det.

Han vet nog inte att det är första gången jag bestämt mig för det.

Jag vet inte hur pass illa det är.

Av notontop - 14 november 2011 13:47

Jag ÄLSKAR min lillasyster. Hon är min guldklimp.

Men ibland pallar jag INTE henne.

Hon vill sitta nära. och prata och fråga.


det kryper i mig och jag vill bara springa iväg!

jag mår så illa i mig själv när jag är sån.

hon märker ju att jag inte tänker gosigt.

jag vill vara gosig storasyster som alltid orkar ge henne allt hon behöver

men den illusionen har jag lagt ner. för det går ändå inte.


jag gör allt jag kan för henne. allt jag KAN.

--

Av notontop - 14 november 2011 12:45

Har ätit och spytt två gånger idag.

Jag kallar det inte hets. Det har inte funnits något panikartat i det

och det har inte funnits någon önskan om att inte äta, inte heller

har det varit några mängder.

Jag har ätit, och efter fem minuter gått och spytt.


Thats it bara.

Ikväll ska jag få mysa ner mig i min älskades famn.

Vi fick större problem så det lilla tjaffset hoppar vi över nu.

Vi tar den fajten nästa gång vi blir oense.

Större trubbel i familjen så vi behöver hålla ihop. Så det gör vi.

(inget som rör oss egentligen så oroa sig inte)

Av notontop - 14 november 2011 10:42

En annan sak som får mig att vilja vara hemma istället för att jobba är döden. Jag är rädd att tuppa av, eller att hjärtat mitt ska sluta slå. Vad händer då om jag sitter i bilen och inte är ensam?


Eller om jag dör på jobbet, och de jag ansvarar för inte har någon som passar dem.


Det är sjukt oansvarigt att fortsätta jobba när jag tänker så. Samtidigt är jag väl lite hypokondriker.

Skapa flashcards