Not OnTop

Alla inlägg den 21 november 2011

Av notontop - 21 november 2011 20:37

Det är lite jobbigt nu.

Gråtit mig igenom kvällens session.


Hu. Mormor bjöd på mat.

Var inte supergott att äta

och både vidrigt och jobbigt att få upp igen.

Världens sämsta barnbarn.


Vill bara lägga mig och sova.

Men då är jag pigg sedan när vi ska sova..

Att ha honom håller mig flytande ibland.

Ibland som nu.

Av notontop - 21 november 2011 13:57

Den senaste halvtimmen har jag sju missade samtal.

Det är fem minuters promenad hem till mig från skolan,

båda mina småsyskon vet att de kan gå hit.

VAFAN ringer de om.


Nu vill jag gråta för att den ena sitter bredvid och äter knäckebröd

och den andra tror att jag är nån jävla taxi-tjänst.


Att jag inte ska palla det.. jag hatar när jag inte orkar vara storasyster.

Av notontop - 21 november 2011 13:41

Förra kvällen när vi pratade om döden,

så frågade han hur han skulle kunna berätta för min familj4om bulimin.


Jag sa att jag skulle fixa det om han lovade att ta hant om

min kinky-låda. Han vet vem som har min nyckel

och han vet vart lådan finns.


I lådan ligger nu ett ihoptejpat ark med texten

"OM JAG DÖR" på ena sidan.


Däri tackar jag honom och ber honom att vara snäll mot sig själv

att jag alltid kommer älska honom. Och att han ska minnas

allt han gjort för mig.

Jag berättar för min familj om mitt krig, och att

han har krigat tillsammans med mig.

Jag ber dem att ge varann trygghet och att ofta tala

om för varandra hur fina de är.


Typ så. Sjukt men skönt att ha det gjort.

Av notontop - 21 november 2011 10:29

Jag har honom, och min väninna som vet om det.


På festen i fredags var en större tjej med.

Han var inte med på festen, men jag frågade om han visste vem hon var.

Han sa att han visste, och jag frågade hur hon såg ut.

Han sa hennes hårfärg och att hon var lite större.


Därefter tittade han på mig och sa "och ni har väl samma klädstorlek antar jag?"

och skrattade. Jag började gråta. Hur skulle jag veta?
Han tänkte att det var helt absurt att jag trodde det, medans det ända från början

var det jag tänkte fråga.


Min väninna slår till mig i all välmening när jag frågar.

Hon vet inte hur hon ska hantera det. Men det är väl hennes sätt att visa

att min hjärna är defekt och att jag ska tänka om.

Bra det med.

--

Han brukar fråga om jag inte har sett mig i spegeln någon gång.

Nyss gick jag förbi helkroppsspegeln jag har.

Spydde upp den lilla frukost jag ätit, fast jag inte hade tänkt det.

Sen gick jag och vägde mig, nöjd.

Av notontop - 21 november 2011 09:31

Tänk om vi kunde få bo ihop min karl och jag.

Han skulle göra det omöjligt för mia inuti mig  att fortsätta plåga mig.


Igår kom han hit, ringde en halvtimme före och sa att han snart var på väg.

Han kliver in, flyttar undan datorn från vardagsrumsbordet och ställer fram

en påse med hämtmat. "Hej älskling, nu ska vi äta!"


Jag har samtidigt så dåligt samvete. Han funderar på mig varje dag.

Han vet att jag sällan äter, och om jag äter så äter jag så fel och behåller inget.

Skapa flashcards